Sprawdzarka cen – jak wybrać takie urządzenie auto id dla sklepu?

Jaka sprawdzarka cen dla sklepu?

Urządzenia auto id dla sklepów to nie tylko różnego rodzaju skanery i kolektory. Wśród technologii tego typu dostępne są także mniej lub bardziej zaawansowane technicznie sprawdzarki cen. Co ciekawe, szybkie ustalenie kosztów zakupu konkretnego produktu to nie jedyna funkcjonalność, jaką cechuje się takie urządzenie auto id. Współczesne weryfikatory cen pozwalają też na wyświetlanie dodatkowych informacji na temat towarów czy nawet na zaprezentowanie pełnej oferty placówki handlowej.

Weryfikator cen w systemie sprzedaży dla sklepu

Podstawowym zagadnieniem, z jakim należy się zmierzyć przy wyborze odpowiedniej sprawdzarki cen dla sklepu, jest współpraca takiego urządzenia auto id z resztą systemu. W szczególności chodzi tutaj o płynną łączność z oprogramowaniem sprzedażowym lub sprzedażowo-magazynowym, które jest zainstalowane na firmowym komputerze. Wszystko zależy więc od interfejsów komunikacyjnych obsługiwanych przez weryfikator cen. A na rynku dostępne są modele łączące się z bazą danych sklepu przewodowo (po podłączeniu do sieci LAN przez Ethernet) lub bezprzewodowo (po podłączeniu sprawdzarki do firmowej sieci Wi-Fi). Warto też pamiętać, że wybrany weryfikator cen musi być kompatybilny z używanym oprogramowaniem – zarówno systemem operacyjnym komputera, jak i aplikacją sprzedażową.

Odczytywanie kodów kreskowych i wyświetlanie danych

Weryfikator cen jest urządzeniem auto id, więc jedną z głównych cech takiej technologii będzie odczytywanie danych z kodów kreskowych. I to kolejna kwestia, która ma duże znaczenie przy wyborze odpowiedniego modelu. Sprawdzarki dostępne na polskim rynku oferują bowiem różną funkcjonalność w tym zakresie. A istotny jest zarówno minimalny i maksymalny zasięg skanowania, jak i zakres obsługiwanych kodów kreskowych (tylko 1D lub 1D/2D). A w niektórych przypadkach warto też zwrócić uwagę na to, czy urządzenie radzi sobie z identyfikowaniem niewyraźnych, zabrudzonych lub uszkodzonych symboli.

Kiedy już weryfikator zeskanuje kod kreskowy, dochodzi do wyemitowania (celowo używamy tego słowa) informacji na temat konkretnego produktu. Zazwyczaj będą to komunikaty znajdujące się na ekranie urządzenia. A warto przy okazji podkreślić, że w dzisiejszych czasach coraz częściej sprawdzarki są wyposażone w kolorowy, obszerny ekran LCD. Jednakże, niektóre modele obsługują też głosowe emitowanie informacji o cenach (z opcją regulacji głośności) lub nawiązanie połączenia z pracownikami sklepu. Natomiast przy użyciu najnowocześniejszych sprawdzarek da się nawet wyświetlać komunikaty reklamowe czy całe katalogi z produktami.

Cechy fizyczne sprawdzarki też mają znaczenie!

Praca w rozwiązaniu systemowym dla sklepu, odczytywanie kodów kreskowych i sposób emitowania informacji o towarach to oczywiście nie jedyne zagadnienia, które mają znaczenie przy wyborze weryfikatora cen. Równie istotne są np. cechy fizyczne sprawdzarki – w szczególności gabaryty i montaż urządzenia na ścianie, słupie lub regale. Pod tym względem weryfikator musi być po prostu dopasowany do przestrzeni, w której klienci będą z niego korzystali. Ponadto, warto zwrócić uwagę na jakość wykonania i wytrzymałość sprawdzarki cen. Będzie to ważne zwłaszcza w przypadku tych placówek handlowych, które charakteryzują się dużym natężeniem ruchu.

1 thought on “Sprawdzarka cen – jak wybrać takie urządzenie auto id dla sklepu?

  1. Z jednej strony, też jako klient, uznaję to za jedno z naprawdę praktyczniejszych urządzeń sprzedażowych. Ale z drugiej – widzę je bardziej w większych punktach handlowych, nie mniejszych sklepach. Dlatego dla mojej działalności taka technologia – choć ciekawa – pozostaje zbyteczna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CAPTCHA: *